Toyota iQ EV
Automobilka Toyota pracuje na novince modelu iQ EV. Už podle názvu nás určitě napadlo, že se jedná o elektromobil odvozený z městského mini iQ, které navazuje na sérii konceptů.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Toyota iQ EV se na první pohled od výchozího zážehového modelu liší jen mírně přepracovanými předními partiemi, stojícími za prodloužením o 135 mm na 3120 mm. Rozvor náprav 2000 mm zůstal zachován a stejně tak i šířka 1680 mm a výška 1505 mm. K pohonu malého elektromobilu, zachovávajícího konfiguraci interiéru 3+1 z benzinového iQ, slouží nad přední nápravou uložený synchronní elektromotor s permanentním magnetem s výkonem 47 kW (64 k) a točivým momentem 163 Nm.
Potřebnou energii poskytují elektromotoru lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh pracující s napětím 277,5 V. Články jsou umístěny pod sedadly v místech, kde se u iQ nachází konvenční palivová nádrž. Prostor v kabině tedy nebyl nijak omezen. Z běžné sítě 230 V se akumulátory dobijí za zhruba 3 hodiny a při využití rychlonabíječky mohou mít 80 % kapacity za 15 minut. K prodloužení dojezdu vozu má přispět i rekuperace kinetické energie. Toyota uvádí, že iQ EV, která je o 125 kg těžší než benzinové iQ, akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,0 s a dosahuje maximální rychlosti 125 km/h. Podle normy NEDC má mít malý elektromobil dojezd 85 km na jedno nabití.
Elektřinou poháněná Toyota iQ EV má nabídnout podobně bohatou výbavu jako konveční iQ a standardem bude bezklíčový přístup a startování, asistent rozjezdu do kopce, 3,5palcový displej ve středu palubní desky, audio systém se šesti reproduktory, automatická klimatizace s dálkovým ovládáním, vyhřívání předních sedadel i čelního skla a celkem devět airbagů. Toyota se sice profiluje jako průkopník a propagátor alternativních pohonných systémů, ale prozatím věnovala svou pozornost především hybridním modelům.