Nová Toyota Verso - vůz pro rodinu
Zbrusu nový vzhled a lepší jízdní vlastnosti nyní charakterizují modernizované MPV Toyotu Verso. Do vozu se i nadále vejde sedm cestujících. Na velmi dobré úrovni je bezesporu odhlučnění vozu.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Nová tvář navazuje na nedávno představený hatchback Auris. Světla s diodami pro denní svícení vypadají dobře, stejně tak upravená maska chladiče a přední nárazník. Základní tvary ale zůstaly stejné. Dobrý přístup do kabiny umožňují velké postranní i páté dveře.
Palubní desku charakterizuje množství tvrdých plastů, což nepovažujeme za problém. Jsou totiž na první pohled kvalitní. Jízda ukázala, že jsou i dobře slícované. Před spolujezdcem najdete rovnou dvě odkládací schránky. Verso si zachovalo kapličku s přístroji sice uprostřed palubní desky, ale otočenou směrem k řidiči. Za příplatek si lze pořídit multimediální systém s navigací, dotykovou obrazovkou a případným připojením k internetu.
Pokud máte v sedmimístné verzi všechny sedadla nahoře, vejde se do kufru jen 155 litrů. Pokud třetí řadu nepotřebujete, odstěhujete v něm 484 litrů. Po sklopení i druhé řady vznikne místo na 1009 litrů nákladu.
Toyota nové Verso vyvíjela ve svém designovém studiu ED2 v Nice, proto se první jízdy konaly právě na jihu Francie. K seznámení jsme zvolili nejsilnější vznětový motor s označením 2.2 D-CAT a výkonem 110 kW (150 koní). Na výběr je ještě slabší turbodiesel s výkonem 91 kW, příznivci benzinových jednotek pak mohou sáhnout po verzi 1.6 nebo 1.8 Valvematic s výkonem 97 a 108 kW.
Inženýři Toyoty pracovali na odhlučnění, což je cítit během prvních okamžiků jízdy. Aerodynamický svist se objevuje až v rychlostech nad dálničním limitem. V testovaném autě byl motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. K verzi 1.8 Valvematic se pak dá pořídit automat Multidrive S.
Podvozek Versa je pochopitelně zaměřen na komfort a i díky dobrému odhlučnění není problém ani s přejížděním nerovností. Vyšší stavba vozu a naladění podvozku bude vyhovovat klidnějším řidičům.
Nová Toyota Verso vypadá zvenčí dobře, nabídne i solidní kvalitu zpracování a slušnou prostornost. Pokud je to to hlavní, co od svého vozu očekáváte, nebudete zklamaní. Navíc i cena není špatná. I přes řadu vylepšení zůstává totiž stejná jako u minulé verze.