Titulní obrázek


Toyota Prius nové generace

V současné době se v továrně Toyoty pracuje na nové generaci modelu Prius. Ta nás potěší radikálnějším designem, pohonem všech kol. Dále dostane osvědčené Ni-MH baterie. Li-Ion baterie budou ve voze Prius Plug-in Hybrid.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Použití nové platformy C má zajistit snížení hmotnosti o 70 kg oproti současné generaci. K pohonu poslouží evoluce současného zážehového motoru o objemu 1,8 litru ve spojení s novou převodovkou. Cílem je zvýšení výkonu i hospodárnosti provozu. Výsledkem má být automobil, který nabídne lepší dynamické vlastnosti než současný model a zároveň bude v kombinovaném režimu dosahovat spotřeby paliva 3,1 litru na 100 km a jeho emise CO2 budou 70 g/km.

Největší novinkou v oblasti techniky nové generace Toyoty Prius se má stát pohon všech kol e-4WD, kdy bude zadní kola roztáčet elektromotor. Cílem je zlepšení jízdních vlastností na kluzké vozovce a systém má pracovat až do rychlosti 60 km/h. Radikální proměnou má projít i design Priusu. Výška kapoty se má snížit nejméně o 90 mm a vůz přijde o svůj klínovitý profil. Směrem dozadu se mají posunout a mírně napřímit A-sloupky, zatímco střecha se má ponechat svou splývavou linii.

Cílem je dodat vozu dynamičtější vzhled při zachování aerodynamických vlastností a také dostatečné praktičnosti, kterou má zajistit zavazadlový prostor o objemu 500 lpojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Použití nové platformy C má zajistit snížení hmotnosti o 70 kg oproti současné generaci. K pohonu poslouží evoluce současného zážehového motoru o objemu 1,8 litru ve spojení s novou převodovkou. Cílem je zvýšení výkonu i hospodárnosti provozu. Výsledkem má být automobil, který nabídne lepší dynamické vlastnosti než současný model a zároveň bude v kombinovaném režimu dosahovat spotřeby paliva 3,1 litru na 100 km a jeho emise CO2 budou 70 g/km.

Největší novinkou v oblasti techniky nové generace Toyoty Prius se má stát pohon všech kol e-4WD, kdy bude zadní kola roztáčet elektromotor. Cílem je zlepšení jízdních vlastností na kluzké vozovce a systém má pracovat až do rychlosti 60 km/h. Radikální proměnou má projít i design Priusu. Výška kapoty se má snížit nejméně o 90 mm a vůz přijde o svůj klínovitý profil. Směrem dozadu se mají posunout a mírně napřímit A-sloupky, zatímco střecha se má ponechat svou splývavou linii.

Cílem je dodat vozu dynamičtější vzhled při zachování aerodynamických vlastností a také dostatečné praktičnosti, kterou má zajistit zavazadlový prostor o objemu 500 litrů.